måndag 8 februari 2010

En måndag i sängen.

Jag har ont i halsen och ont i kroppen och allt känns trist. Sängen är min borg och min kära laptop är dagens roligaste leksak.

Jag har länge velat göra något roligt med min blogg, i stil med en färggladare bakgrund, men ej funnit det jag har letat efter. Jag upplever HTML som en mystisk och spontan samling av bokstäver och tecken, vilket leder till att jag var helt utelämnad åt google. Jag sökte på "free blogger backgrounds" och fick sjukt många träffar. Det mesta jag hittade kändes för mycket "USA", om ni förstår vad jag menar. Vinröda rosetter och vintagepapper kan vara fint i många olika sammanhang, dock ej på min blogg enligt min mening. Jag fortsatte att leta och i dag fann jag det jag ville ha. En helt underbar blogg med en massa söta bakgrunder. Jippiiiiii. Här är länken till den mysiga bloggen - Little Widow Shoppe


Jag har även bestämt mig för att dra igång en liten butik, Butik Karamell. I butiken kommer jag sälja sådant som jag själv gör och även lite loppisfynd.



Jag har bestämt mig för att sälja bilden: Äppelträdet. Mer info finns på butikkaramell.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Vad fin din blogg blev!
    Nu har jag länkat dig.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Viktoria.

    Jag kämpade på lite med bloggen och när jag var klar upptäckte jag att jag hade slarvat bort hela länklistan... pust och stön! Så det är bara att börja om från början.

    kram

    SvaraRadera
  3. Heeeej Edyta!

    Skrev en lång kommentar till dig för ett par veckor sedan men när den skulle skickas så försvann den mystiskt och sen har inte tiden räckt till att skriva igen, men nu äntligen!

    Vilken härlig blogg du har. ÄLSKAR dina underbara illustrationer! Såååå personliga och fina.
    Själv älskar jag att pyssla, scrappa och teckna men det jag åstadkommer är INGENTING mot dina vackra illustrationer.

    Jag hejjar på dig något alldeles kolossalt och tycker ABSOLUT att du ska ge ut barnböcker! Dina illustrationer är helt grymma!
    Vad anväder du för färger? När jag färglägger har det blivit mer och mer att jag använt de härliga lite mättade Distress Ink-färgerna. Är det de du använder med?

    Vilken tur att D kom och räddade det när bilen fart av vägen då! Skratt, ja visst är det konstigt va stor han blivit! När vi flyttade hit för 6,5 år sedan var han en liten gosse som kom och hälsade på ibland :) ....men jag liksom du har inte heller åldrats en dag ;)

    Ha det gott Edyta!
    Kram, Carina (L`s mamma)

    SvaraRadera