lördag 30 januari 2010

Baby L 1 år

Min mans kusin blev så förtjust i mina bilder att hon specialbeställde en alldeles egen till hennes lille pojk. Jag hoppas att hon gillar den.

Och nu till något helt annat.... Idag skulle jag till stan för att fika med min bror. Det var en sådan där helt perfekt vinterdag med solsken och mycket snö. Musiken dunkade och jag och min son hade fullt upp med att sjunga och prata. Plötsligt får jag sladd och klarar inte av att få ordning på bilen och bilfärden slutar i en snödriva. Jag hade tur för att hade lika gärna kunnat välta med bilen och hamna i diket, det hängde på ynka 30 cm. Min son och jag var lite skakade efter den oväntade upplevelsen. Som tur är bor vi i en liten by med många vänliga människor. Det tog inte lång tid förrän vi blev räddade av en föredetta elev till mig. Han såg vad som hade hänt och skyndade hem för att hämta sin traktor. Jag köpte en stor sämlekrans till honom som tack för hjälpen. Tusen tack D!
Och så till sist en liten fundering. Den snart 18 årige unge man som räddade oss är en gammal elev till mig som jag undervisade för ca nio år sedan. Det konstiga är att han har blivit stor och nästan myndig, medan jag har inte åldrats en dag. Hur är det möjligt? Kan någon förklara detta för mig?

2 kommentarer:

  1. Du gör verkligen helt underbara målningar, jag älskar dem! Vad läskigt med bilolyckan. Usch, känner fler som det gått illa för i vintertrafiken, men som tur är har alla klarat sig bra, men snart vågar jag inte köra bil :-S

    SvaraRadera
  2. tusen tack för den fina kommentaren :)

    Det var en konstig och läskig känsla att totalförlora kontrollen över bilen. Som tur är gick allting bra.

    /e

    SvaraRadera