lördag 16 januari 2010

Paniiiiiiiik!

Hur ska jag hinna med allt??? Dagarna räcker inte till och jag vet inte vad jag ska göra. Många idéer bubblar och vill förverkligas, men jag hinner knappt kamma håret. Det är bara jobb, jobb, jobb och jag vet att det låter otacksamt och jag är glad för att jag har ett jobb, men måste det vara på det viset. Jag tillhör den människoskaran som jobbar för att leva och inte tvärt om. Jag känner en del arbetsnarkomaner som har sitt jobb som sin hobby och de bokstavligt talat lever på jobbet och det konstiga är att det är bara vanliga jobb... typ kontorsjobb.


Jag jobbar som lärare och jag har ett mycket kreativt arbete, vilket är helt underbart. Jag känner dock att jag lever för loven. Ska det var så? När jag är ledig hinner jag med allt: umgås med min familj, städa, laga mat, pyssla, måla, sy... ja, med andra ord jag hinner med mig själv.





Hur gör ni andra? Biter ni ihop och knegar på, eller följer ni hjärtat? Hur gör man när man följer sitt hjärta?

1 kommentar:

  1. Man får bara prioritera. Något nödvändigt och något kul varje dag.
    www.cupcakemamma.blogg.se

    SvaraRadera