lördag 23 januari 2010

Tänk om...

... man skulle ta och skriva en barnbok. Idéerna är många och fantasin råder det ingen brist på. Min familj och min vardag är en bottenlös inspirationskälla så, varför inte. Jag vet att det är svårt att ge ut en barnbok och konkurrensen är stenhård, men det är värt ett (eller minst 10) försök. Min man tror på mitt koncept och stöttar mig till 100%. Jag har börjat grovskissa och det ser lovande ut, men det är fortfarande en hemlis ;).



Tack för alla fina kommentarer som ni lämnar på bloggen. Det värmer :)

7 kommentarer:

  1. Så spännande med barnbok - klart du skall satsa!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Åh, det där med barnbok är något jag också funderat på, vore superkul. Självklart är det ok att länka, jag blir jätteglad :)
    /Ylva

    SvaraRadera
  3. Hej Edyta!!

    Vilka underbara illustrationer du gör!!!!!!! Helt fantastiska i färg och form!!! Man blir sååå glad av dom!! =)

    *Klart som korvspad* att du ska göra en bok!!!

    Gör en från hjärtat utan att tänka på vem som ska gilla den, anta den och ge ut den!! Annars tror jag att man lätt kan bli styrd och man fastnar i om den är tillräckligt bra eller inte osv..!!! Man är alltid sin största & hårdaste kritiker...ha-ha...Slappna av & njut av färden!! Vägen dit är halva målet!! =)

    Din man stöttar ju dig med!! Tuta & kör!!! =)

    Lova bara att höra av dig när den blir färdig så att jag kan köpa den!! =)

    Av din stil att döma om hur du ritar, så skulle det vara kul om du gjorde ngt roligt till vuxna med!!! Typ som Ylva (vad hon nu heter mer) gjort!! Illustrera tokiga bilder av hur man känner sig när man typ har mens, är deppad eller hur man tänker när man raggar killar, skillnader i tänk mellan man och kvinna osv

    All lycka & ha en underbar dag!!! Tack söta för din komplimang förresten...blev sååå glad!!

    kramelikram Malin ♥

    Älskar hennes böcker!!!! Man känner sig lixom inte ensam med dessa känslor

    SvaraRadera
  4. Hej Edyta!

    Fantastiskt om det blir en bok!! :)
    Jo jag undrar, du målar ju så hilma fint och jag såg den tavlan du hade gjort till Hampus 1-årsdag och undrar om du skulle vilja/har tid att göra något liknande tills Lucas fyller 1 år? Det är 18 april det. Självklart betalar jag vad du vill ha! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ja jag sa ju det! En barnbok!!! Så spännande. DU får gärna måla mig en tavla om du vill. Jag skulle vilja ha en liten med vit bakgrund och ett par slita bruna skor.
    Kram på dej /Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej Johanna. Hur har du tänkt dig den här bilden? Verklighetstroget? Naivt och barnsligt? Vad för slags skor?

    kram
    Edyta

    SvaraRadera
  7. Hej Edyta

    Härligt att hötra att det är fler som fantiserat om att göra barnböcker, själv så är jag också i skiss fasen för en barnbok, blir mer en peka och leka bok hade jag tänkt, att göra en bok och sälja in hos ett förlag har jag nog get upp utan jag kommer nog trycka upp en 100 exemplar själv, vi något tryckeri i asien och sen skapa en hemsida för att sälja boken och hoppas att man minst går plus minus noll, om man sen lyckas sälja 100 ex så kan man gå till ett förlag och visa upp att man faktist har sålt 100 ex av boken redan och kanske då väcka ett intresse hos dom

    lycka till och glöm inte bort att ha roligt på vägen *ler*

    /Peter

    SvaraRadera