tisdag 5 januari 2010

"Klockan Sex"

Det gäller att passa på och njuta av ledigheten och göra allt det där som man inte hinner med när man jobbar. Det är så lätt att man fastnar i invanda rutiner där de egna behoven ses som lyx och bortprioriteras. Under det här jullovet bestämde jag mig för att hinna med allt det där som jag annars ej hinner/orkar med. Det har blivit en del luffarslöjd och akvarellmålning.

Det var verkligen länge sen som jag målade och det är så synd för att det är så fantastiskt roligt. Nu är jag klar med "Klockan Sex" och det har varit riktigt kul att skissa och måla den här bilden. Motivet är en humoristisk skildring av hur det kan vara när klockan slår sex och det är Bolibompadags på TV (föräldrahumor).

2 kommentarer:

  1. Riktigt kul konst du har skapat syster ;)
    Kanske jag kan få beställa av snart.

    SvaraRadera
  2. sebastian: look mama. uncle tobias' under grunders!! (kalsingar)

    SvaraRadera